Florina Badea | Studiu de caz
De la blog la un website complex. Copy pentru un brand personal de coaching în nutriție & wellness
Un proiect complex pentru un site web complex, menit să ofere sesiuni de coaching și programe de nutriție. Scris cu emoție pentru a stârni emoție, a crea apropiere și sentimentul de familiaritate cu publicul exclusiv feminin. Conținut amplu, dar scanabil, empatic, dar ancorat în soluții.LIVRABILE
Copy website de prezentare, Copy landing pagesDOMENIU
Nutrition & Health coachAn
2021Website
DESPRE CLIENT
Florina Badea este coach de nutriţie şi wellness din 2015, fost om de comunicare, mamă şi femeie preocupată de a ajuta alte femei să fie mai sănătoase şi în armonie cu ele însele. Are o abordare holistică a alimentației și este creatoarea a multiple programe de coaching individuale și de grup, cursuri și retreat-uri. De asemenea, susține ateliere de nutriție și programe corporate de food coaching dedicate angajaţilor din companii pentru a-i ajuta să conştientizeze nevoia de obiceiuri alimentare sănătoase şi a-şi îmbunătăți performanțele în muncă prin îmbunătățirea calității meselor. A lucrat cu companii precum Coca-Cola, Deloitte, BCR sau Rompetrol. Florina este o prezență constantă în media locală, digitală, scrisă și audio-video. A avut apariții la Digi24, TVR, Antena 1, Forbes.PROVOCAREA
Florina deținea anterior un site cu structură de blog și își dorea să facă și în mediul digital tranziția necesară de la statutul de blogger de nutriție la acela de coach în nutriție și stil de viață sănătos. Ca atare, obiectivul principal al noului site era de a reflecta esența sa ca profesionist în domeniu și de a prezenta programele, atelierele și serviciile pe care le oferă. Publicul țintă este constituit din femei care își doresc reconstruirea relației cu mâncarea și echilibrarea hormonală, de la adolescență la menopauză. Structura site-ului trebuia să fie clară, cu un meniu complex, dată fiind multitudinea și varietatea serviciilor. Florina își dorea o abordare caldă și prietenoasă în materie de comunicare, care să creeze apropiere de publicul său. Provocarea mea a fost să înțeleg business-ul și audiența sa, să creez harta site-ului și user journey-ul, să structurez și sintetizez informația, să adresez nevoile clienților prin conținut autentic și expresiv, centrat pe beneficii și beneficiari, să facilitez experiența de navigare a utilizatorului și conversia.SOLUȚIA
- configurarea unei structuri de conținut a site-ului care să îmbine elemente ale unui site de prezentare cu cele de sales;
- crearea unui Home Page sintetic, care să iasă din zona de educare a publicului specifică blogului și să permită familiarizarea rapidă cu cine este Florina Badea și cum poate fi de folos publicului său;
- crearea unui value proposition reprezentativ, specific și cuprinzător;
- trecerea blogului în plan secund, ca parte a site-ului, însă nu în prim plan;
- configurarea paginilor de servicii care descriu amplu deopotrivă caracteristicile și beneficiile;
- crearea unei pagini de prezentare, cu accent pe misiune și valori și pe cele două laturi ale clientei, umană și profesională;
- includerea testimonialelor și structurarea lor pentru a evidenția beneficiile serviciilor;
- optimizarea procesului de achiziție al produselor și serviciilor.
Crearea value proposition-ului (principalul headline poziționat pe Home Page) a fost un proces laborios. Acesta se adresează direct audienței, evidențiază filosofia brandului, aduce în prim plan beneficiile pentru client și punctează diferențiatorul principal al brandului.
În construirea paginii Despre mine, alături de copy-ul care să releve misiunea și filosofia Florinei, istoria sa personală și profesională, am inserat un element atipic, dar util și de impact: interviul-fulger.
Secțiunea de servicii a site-ului a reprezentat cea mai complexă parte a proiectului. Am creat pagini de prezentare sintetice pentru cele două tipuri de produse: programele individuale și cele de grup, secțiunile fiind conectate prin butonul CTA la landing page-ul specific. Fiecare program a fost detaliat în câte o pagină de sine stătătoare, urmând o structură de conținut aerisită, scanabilă, cu headline-uri, subheadline-uri și body text. Obiectivul principal vizează să aducă în atenția publicului caracteristicile și beneficiile programului și a-l convinge să răspundă pozitiv.
Scrierea conținutului fiecărei pagini a site-ului a urmărit să satisfacă cerințele comunicării digitale. Principiul scanabilității a fost atins prin apelul la headline-uri și subheadline-uri concise și specifice, propoziții scurte și paragrafe delimitate prin spațiere generoasă.
În materie de abordare a comunicării, am ales un stil personal, direct, cald, pentru a diminua distanța dintre comunicator și receptor și a crea un sentiment de apropiere și familiaritate. Am recurs la un echilibru între informația factuală, reprezentată prin date specifice, și cea emoțional-inspirațională, menită să genereze emoție, conexiune.
Impactul testimonialelor a fost potențat prin crearea unui headline în măsură să aducă în prim plan o idee esențială menționată de către client, marcată specific.
Microcopy-ul creat pentru butoanele CTA este simplu, de impact, adaptat obiectivelor specifice și a urmărit să ghideze utilizatorul în procesul de descoperire a diverselor secțiuni ale site-ului și să faciliteze conversia.
TESTIMONIALUL CLIENTULUI
Totul a fost grozav din prima, de la ton până la formulare
Colaborarea meu cu Lăcră a fost cea mai bună dintre toate colaborările pentru care le-am avut până acum. Am fost plăcut surprinsă să văd cât de mult accent a pus pe cunoașterea clientului, cu ajutorul celui mai bine structurat assesment pe care eu l-am completat până acum. Nu a fost nevoie să reformulez sau să corectez foarte mult contentul – totul a fost grozav din prima, de la ton până la formulare. M-am bucurat că a înțeles brieful, iar colaborarea noastră a fost lină și focusată. Mă întorc la ea de fiecare dată când mai am ceva de lucrat pe copy – un landing page ori un newsletter – cu încredințarea că voi lucra simplu și voi obține exact ce îmi doresc. Recomand cu toată inima!